Find dine nye kunder med leadgenering

  • Leadgenering
Hvad er et leadgenerering?

Leadgenering er et begreb, som bliver brugt indenfor salg og marketing, når man refererer til en potentiel kunde, som har vist interesse i virksomhedens produkter eller services.
Der er skelnes mellem varme og kolde leads, de varme leads har større tilbøjelighed til at købe virksomhedens produkter eller ydelser, end de kolde.
Der er kun tale om leadgenering, hvis virksomheden har informationer om personen, som gør det muligt at kontakte dem efterfølgende. Informationerne kan eksempelvis være Navn, E-mailadresse eller telefonnummer.
Samtidig skal et lead have autoritet til at købe virksomhedens produkter eller services. Informationerne kan være indsamlet, ved at en person har tilmeldt sig et nyhedsbrev, oprettet sig som bruger i en webshop eller på anden måde har udfyldt en formular.

Hvorfor fokusere på leadgenerering?
Leadgenerering er vigtigt, når en virksomhed ønsker at konvertere en potentiel kunde til en betalende kunde. Ved at fokusere på at generere leads, kan virksomheden øge omsætningen.
Informationerne om de forskellige leads kan bruges til at målrette virksomhedens markedsføring. Det er muligt at sende skræddersyede tilbud ud til kundeemnerne, så de bliver konverteret til en kunde.
Samtidig er det også en effektiv måde at skabe opmærksomhed omkring virksomheden på blandt personer, der viser interesse, men måske mangler den sidste overtalelse til at handle med virksomheden.